Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym i art.18 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r. informuję, że w dniu 16 czerwca 2025 roku o godz. 18:30 w sali Gminnego Ośrodka Kultury i Biblioteki Publicznej w Dominowie odbędzie się XIV sesja Rady Gminy Dominowo.
Porządek obrad:
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
2. Odczytanie porządku obrad.
3. Przyjęcie dwóch protokołów z ostatnich sesji:
a) Protokół nr 12 z dnia 22 kwietnia 2025 roku,
b) Protokół nr 13 z dnia 6 czerwca 2025 roku.
4. Przedstawienie Raportu o stanie Gminy Dominowo za 2024 rok i debata nad Raportem.
5. Głosowanie za przyjęciem uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Dominowo wotum zaufania.
6. Przedstawienie przez Wójta Gminy sprawozdania finansowego oraz z wykonania budżetu Gminy Dominowo za rok 2024 wraz z informacją o stanie mienia komunalnego.
7. Zapoznanie się z treścią uchwały Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu w sprawie wyrażenia opinii o sprawozdaniu z wykonania budżetu wraz z informacją o stanie mienia i objaśnieniami Gminy za 2024 rok.
8. Przedstawienie wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Gminy w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Dominowo z tytułu wykonania budżetu Gminy za rok 2024.
9. Zapoznanie się z treścią Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu w sprawie wyrażenia opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Dominowo w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Dominowo z tytułu wykonania budżetu Gminy za rok 2024.
10. Przedstawienie stanowiska pozostałych Komisji Rady Gminy oceniających wykonanie budżetu za rok 2024.
11. Dyskusja.
12. Głosowanie za przyjęciem uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2024 rok wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Dominowo za 2024 rok.
13. Głosowania za przyjęciem uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Dominowo z tytułu wykonania budżetu za rok 2024.
14. Informacje Przewodniczącego Rady o działaniach podejmowanych w okresie międzysesyjnym.
15. Sprawozdanie Wójta o jego pracach w okresie międzysesyjnym, zwłaszcza związanych z wykonywaniem uchwał Rady.
16. Rozpatrzenie projektów uchwał lub zajęcie stanowiska:
a) Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Gminy Dominowo na rok 2025,
b) Projekt uchwały w sprawie zmian Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Dominowo na lata 2025-2036,
c) Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Gminnego Ośrodka Kultury i Biblioteki Publicznej Gminy Dominowo za 2024 rok,
d) Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości położonych w miejscowości Karolewo z obowiązkiem dopłaty ze strony osoby fizycznej,
e) Projekt uchwały w sprawie przyjęcia Regulaminu określającego wysokość dodatków i innych składników wynagrodzenia nauczycieli oraz warunków ich przyznawania dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez Gminę Dominowo,
f) Projekt uchwały w sprawie określenia wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego przez dzieci objęte wychowaniem przedszkolnym do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym kończą 6 lat, w oddziałach przedszkolnych prowadzonych przez Gminę Dominowo,
g) Projekt uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy Dominowo,
17. Interpelacje i zapytania radnych.
18. Odpowiedzi na interpelacje zgłoszone na poprzednich sesjach.
19. Wolne głosy i wnioski.
20. Zamknięcie obrad sesji.
Przewodniczący RadyGminy Dominowo
(-) Marek Gierałka