Konkurs na stanowisko Głównego Księgowego Urzędu Gminy Dominowo

                                                                                                           Załącznik do

                                                                                                                             Zarządzenia nr 10/2022

                                                                                                                                  z dnia 17 marca 2022 roku

 

Wójt Gminy Dominowo

ogłasza konkurs na stanowisko Głównego Księgowego Urzędu Gminy Dominowo.

 

Kandydat na ww. stanowisko musi spełniać następujące wymagania:

I.Wymagania niezbędne:

1) posiadać obywatelstwo polskie,

2) posiadać pełną zdolność do czynności prawnych, oraz korzystać z pełnych praw                    publicznych,

3) niekaralność (brak prawomocnego wyroku sądu za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów, za przestępstwo skarbowe, a także za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego),

4) nieposzlakowana opinia,

5) spełnienie jednego z poniższych warunków:

a) ukończone ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia podyplomowe i posiadanie co najmniej 3-letniej praktyki w księgowości,

b) ukończona średnia, policealna lub pomaturalna szkoła ekonomiczna i posiadanie co najmniej 6-letniej praktyki w księgowości,

c) wpis do rejestru biegłych rewidentów,

d) posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych albo świadectwa kwalifikacyjnego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych.

 

II.Wymagania dodatkowe:  

1)      znajomość struktur i funkcjonowania administracji samorządowej,

2)      znajomość ustawy o samorządzie gminnym,

3)      znajomość ustawy o rachunkowości,

4)      znajomość ustawy o finansach publicznych,

5)      znajomość ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,

6)      umiejętność szybkiego podejmowania decyzji, samodzielność, odpowiedzialność rzetelność i obowiązkowość,

7)      umiejętność działania w warunkach dużego obciążenia stresem,

8)      umiejętność kierowania zespołem,

9)      zdolności organizacyjne,

10)  mile widziane doświadczenie w rachunkowości budżetowej,

11)  znajomość przepisów z zakresu ubezpieczeń społecznych, prawa podatkowego oraz prawa pracy,

12)  dobra znajomość obsługi komputera, w tym umiejętność korzystania z edytorów tekstów i arkuszy kalkulacyjnych,

13)  znajomość programów finansowo-księgowych SJO BeSTi@ oraz płac i płatnika.

 

III.Wymagane dokumenty i oświadczenia:

1)      curriculum vitae (ze zdjęciem),

2)      list motywacyjny,

3)      kwestionariusz osobowy dla pracownika ubiegającego się o zatrudnienie,

4)      kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,

5)      kserokopie dokumentów potwierdzających staż pracy (świadectwa pracy),

6)      kserokopie dokumentów potwierdzających posiadanie dodatkowych kwalifikacji,

7)      oświadczenie o zdolności do czynności prawnych,

8)      oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwa popełnione umyślnie,

9)      oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,

10)  oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym do zatrudnienia na ww. stanowisku.

Kserokopie składanych dokumentów powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez kandydata.

 

Kandydaci proszeni są o podanie numeru telefonu kontaktowego i adresu e-mail.

 

IV. Zakres szczegółowy obowiązków na stanowisku Głównego Księgowego.

1) Prowadzenie całości spraw z zakresu obsługi finansowo-księgowej jednostki budżetowej Urzędu Gminy, a w szczególności:

- ewidencja księgowa zdarzeń gospodarczych w systemie księgowym,

- dekretowanie dowodów księgowych,

- kontrola zgodności operacji finansowych z planem finansowym,

- uzgadnianie i zamykanie kont.

2) Prowadzenie ewidencji środków trwałych, wartości niematerialnych prawnych i sporządzanie sprawozdań oraz umarzanie i amortyzacja składników majątku.

3)  Sporządzanie sprawozdań budżetowych – miesięcznych, kwartalnych i rocznych                  jednostki – Urzędu Gminy.

4) Sporządzanie sprawozdań finansowych jednostki.         

5) Kontrola i rozliczanie dotacji na zadania zlecone i zadania własne Urzędu.

6) Udział w opracowywaniu planów finansowych jednostki.

7) Udział i przygotowanie projektów uchwał związanych z realizacją zadań na danym stanowisku.

8) Zastępstwo pracownika na stanowisku księgowej budżetowej.

9) Zastępstwo Skarbnika Gminy w razie jego nieobecności.

10) Zastępstwo pracownika zajmującymi się płacami w Urzędzie Gminy.

11) Odpowiedzialność za całokształt prac związanych z działalnością finansowo-księgową jednostki.

12) Nadzór nad prawidłowym rozliczaniem podatku VAT w Urzędzie Gminy.

13) Prowadzenie bieżącej kontroli list płac, rachunków za prace zlecone, naliczeń powodujących zobowiązania wobec ZUS, urzędu skarbowego i innych instytucji.

14) Realizacja zadań z zakresu rachunkowości innych niewymienionych wyżej, które z mocy prawa lub przepisów wewnętrznych wydanych przez kierownika jednostki należą do kompetencji głównego księgowego.

15) Wykonywanie innych zadań zleconych przez przełożonych.

 

V. Informacje dodatkowe.

1) Zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu pracy,

2) Gotowość do podjęcia pracy od 1 maja 2022 roku.

Dokumenty należy składać osobiście w sekretariacie Urzędu Gminy lub przesłać na adres Urzędu Gminy Dominowo, ul Centralna 7, 63-012 Dominowo  w terminie do dnia 4 kwietnia 2022 r. do godz. 12:00.

z dopiskiem na kopercie „Konkurs na stanowisko Głównego Księgowego Urzędu Gminy Dominowo”.

Terminem wiążącym jest data wpływu do Urzędu Gminy, a nie data nadania.

VI. Postępowanie konkursowe.

  1. Aplikacje, które wpłyną do Urzędu powyżej wymienionym terminie nie będą rozpatrywane.
  2. O terminie i miejscu postępowania konkursowego uczestnicy zostaną zawiadomieni pisemnie lub telefonicznie.
  3. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej, oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy.
  4. Wymagane dokumenty aplikacyjne: list motywacyjny, szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2019 poz. 1781).

 

 

                                                                                                      Wójt Gminy

                                                                                               (-)  Krzysztof Pauter

Do pobrania

Zobacz również: